Jump to content

buick 1948


Guest Thierry AMIARD

Recommended Posts

Guest Thierry AMIARD

Hello everyone from France. I have just acquired a Buick 1948 Special Sedanet, imported in France from New Jersey in 2013. The car is in its orgine juice and I just redo a complete start with change of fluids and the brakes have been degraded in Rehabilitated. I will have the pleasure to ride with this wonder of 70 years. It is certainly the only model of this type exista, nt in france.
Friendships to all of you.
Thierry.

20170415_122511.jpg

20170415_122438.jpg

Link to comment
Share on other sites

Bonjour Thierry;

 

Quel bagnole magnifique!

 

Êtes-vous par hazard en utilisant un traducteur Google?  Je suis curieux parce que vous avez écrit que votre Buick était "dans le jus d'origine!"  :)  Et aussi que les freins ont été "dégradés."  C'est peut-être ce que vous vouliez dire, je ne sais pas.  Il est sorti un peu drôle en anglais.  Mais ne vous inquiétez pas, nous sommes un groupe très amical ici! :P

 

Neil


 

 
Link to comment
Share on other sites

Guest Thierry AMIARD
12 hours ago, neil morse said:

Bonjour Thierry;

 

Quel bagnole magnifique!

 

Êtes-vous par hazard en utilisant un traducteur Google?  Je suis curieux parce que vous avez écrit que votre Buick était "dans le jus d'origine!"  :)  Et aussi que les freins ont été "dégradés."  C'est peut-être ce que vous vouliez dire, je ne sais pas.  Il est sorti un peu drôle en anglais.  Mais ne vous inquiétez pas, nous sommes un groupe très amical ici! :P

 

Neil



 


 

Bonjour Neil,

Effectivement j'ai utilisé le traducteur Google... My english is a school one .... J'ai donc bien indiqué que la voiture est entièrement d'origine ( " dans son jus"  comme on dit

en France.... ) et les freins ont été entièrement dégrippés et remis en état car la voiture n'a pas roulé depuis 2013. Thank's for your humour....

Amicalement.

Thierry.

Link to comment
Share on other sites

Guest Thierry AMIARD
12 hours ago, JohnD1956 said:

Very nice Buick Thierry! Hope you have many trouble free drives. 

Thank's John.

 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Thierry AMIARD said:

Bonjour Neil,

Effectivement j'ai utilisé le traducteur Google... My english is a school one .... J'ai donc bien indiqué que la voiture est entièrement d'origine ( " dans son jus"  comme on dit en France.... ) et les freins ont été entièrement dégrippés et remis en état car la voiture n'a pas roulé depuis 2013. Thank's for your humour....

Amicalement.

Thierry.

 

Mille pardons!  C'est moi qui a appris queque chose.  Je ne savais pas que l'expression "dans son jus" était utilisée en français dans ce sens.  Mais voila ce que j'ai trouver online: ""dans son jus" is used by antique dealers and means "genuine" for a piece of furniture, car, decor etc. that has not been renewed and is the same (good) state as it was when new."

 

It just sounds a little funny in English.  But maybe it will catch on!

 

In the meantime, we would love to see more photos of your car, like the interior and under the hood.

 

Neil

Link to comment
Share on other sites

Guest Thierry AMIARD
1 hour ago, neil morse said:

 

Mille pardons!  C'est moi qui a appris queque chose.  Je ne savais pas que l'expression "dans son jus" était utilisée en français dans ce sens.  Mais voila ce que j'ai trouver online: ""dans son jus" is used by antique dealers and means "genuine" for a piece of furniture, car, decor etc. that has not been renewed and is the same (good) state as it was when new."

 

It just sounds a little funny in English.  But maybe it will catch on!

 

In the meantime, we would love to see more photos of your car, like the interior and under the hood.

 

Neil

Dear Niel,

 

Here they are....

 

Thierry.

IMG_1397.jpg

IMG_1401.jpg

IMG_1396.jpg

IMG_1399.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest Thierry AMIARD
8 hours ago, Buicknutty said:

 Just found your thread about your new car, it looks very nice. Enjoy it. They are nice cars to drive.

 Keith

Thank' s Keith.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest Thierry AMIARD
On 08/08/2017 at 8:43 PM, Pilgrim65 said:

Bonjour Thierry 

tres belle 

salut 

pilgrim

Bonjour Pilgrim,

Merci.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...